Kochamy muzykę i wszystko to, co się z nią wiąże. Początki naszej firmy sięgają 2000 roku. Obecnie obsługujemy klientów niemal w całej Europie. Mamy ogromne zapasy magazynowe. Oferujemy duży wybór instrumentów muzycznych dla każdego stylu i gatunku. Na bieżąco ulepszamy obsługę klienta i wprowadzamy coraz to nowe, doskonałe marki z całego świata. Nasi pracownicy to pasjonaci muzyki i tę pasję można dostrzec we wszystkim, co robimy i w jaki sposób to robimy.
Okoliczności na świecie wywołały kryzys gospodarczy. Ale udało nam się go przezwyciężyć i idziemy dalej! W pobliżu sklepu Modřany zakładamy małą kolonię ogrodniczą, którą stylowo nazywamy ZAHRÁTKA. Nasi koledzy zbierają plony pełne papryki, pomidorów, cukinii, tykwy i ziół. Rozwijamy Fender Custom Shop i stajemy się jedynym dealerem CS2 w Europie Wschodniej.
Zaczynamy rok 2022 z wielkimi ambicjami i planami. Ale jak mówi przysłowie: "Gitary się zmieniają, Bóg się zmienia". Wojna na Ukrainie miała namacalny wpływ na wszystkie obszary naszego życia i cele korporacyjne. Mieliśmy jasność co do sytuacji i wspieraliśmy Ukrainę i jej mieszkańców. Zlokalizowaliśmy nowy magazyn, dzięki czemu możemy znacznie rozszerzyć naszą ofertę produktów i poprawić jakość usług. Poświęcamy się dalszemu rozwojowi warsztatu Razzor, gdzie nasi wykwalifikowani koledzy produkują doskonałe pokrowce na instrumenty muzyczne, dzięki którym stajemy się liderem rynku w tej dziedzinie. Po długiej przerwie organizujemy wydarzenie Festiwall. Przyjeżdżają wielkie gwiazdy i marki, organizujemy dziesiątki koncertów, warsztaty i targi.
Krytyczny 2020 rok przeżyliśmy cali i zdrowi. Dzięki naszym wysiłkom i pracy wyszliśmy z kryzysu obronną ręką i pomimo trudnych warunków udało nam się nawet nieco rozwinąć. W czasie, kiedy większość firm zwalniała pracowników, my zatrudnialiśmy nowych ludzi, a wiosną 2021 roku udało nam się wejść na rynek w Hiszpanii, Holandii i Irlandii. Aktualnie oferujemy nasze usługi w dwunastu krajach Europy.
Kytary mają 20. urodziny! Zanim zdążyliśmy pomyśleć o świętowaniu, nadeszło największe do tej pory wyzwanie w postaci ogólnoświatowej pandemii. Wbrew wszelkim obawom, staramy się z chłodną głową zrobić wszystko, żeby jak najszybciej przystosować się do nowych warunków i żeby uporać się z całą tą sytuacją. Wynik? Nasi klienci cenią sobie nowe usługi, wzmocnienie centrum pomocy technicznej oraz błyskawiczną transformację spółki, co potwierdzają także swoimi zamówieniami. Podczas światowego kryzysu zatrudniamy nawet nowych kolegów, którzy pomagają nam zapełnić wolne stanowiska. Paradoksalnie, sytuacja nas wzmacnia i niecierpliwie wypatrujemy dnia, gdy będziemy mogli razem z naszymi współpracownikami, klientami i zaprzyjaźnionymi muzykami porządnie świętować nasze 20. urodziny. Będziemy bowiem chcieli podziękować im wszystkim za fantastyczne wsparcie oraz za pasję muzyczną również w tych najtrudniejszych czasach.
W głównym magazynie mamy ponad 20 000 pozycji magazynowych. Zostajemy sprzedawcą ekskluzywnych amerykańskich gitar akustycznych marki Martin Guitars. Uruchamiamy również własną produkcję pokrowców transportowych Razzor Custom Cases na zamówienie.
W 2018 roku kończymy gruntowną rekonstrukcję naszej siedziby. Udaje się nam wybudować duży nowoczesny salon sprzedaży z piękną wystawą instrumentów muzycznych, kawiarnią oraz z bogatym zapleczem, włącznie z salami prób i innymi usługami. Nowa sekcja Boutique w salonie w Pradze oferuje starannie wyselekcjonowane instrumenty vintage z własną historią. Dzięki dostosowaniu tylnej części budynku poszerzamy przestrzeń magazynu o kolejne 1 400 m2.
W 2016 roku udało nam się kupić lokal w Modřanach, który do tej pory wynajmowaliśmy. Ten odważny krok daje nam możliwość dalszej rozbudowy centrum w Modřanach dokładnie tak, jak chcemy. Rozszerzamy również naszą obecność za granicą i wchodzimy na polski rynek ze zlokalizowaną wersją naszego sklepu internetowego. Organizujemy pierwszą edycję festiwalu muzycznego, a na naszym kanale YouTube premierę ma nowy program Basarny, który będzie cieszył się dużą popularnością, podobnie jak późniejszy program Kumšt.
Obchodzimy piętnastą rocznicę, rozpoczynamy naszą zagraniczną ekspansję oraz wprowadzamy system informacji zwrotnych od klientów. Dzięki systematycznemu zbieraniu danych potrafimy szybko poznać swoje słabe strony i udoskonalać się.
W tym roku sklep w Modřanach przechodzi gruntowną modernizację i powstaje nowa koncepcja sprzedaży instrumentów muzycznych. Klienci mogą wybierać i wypróbowywać instrumenty bezpośrednio z centralnego magazynu, który zawiera tysiące pozycji, z pomocą sprzedawców.
W czerwcu tego roku dotknęła nas powódź i przechodzimy przez trudny okres. Poziom Wełtawy podnosi się z normalnej wysokości 0,6 m do 5,5 m, a piwnice magazynów w praskich Modřanach zaczynają być zalewane. Towary są szybko przenoszone na wyższe piętra. Sytuacja jest poważna, ale radzimy sobie z nią z honorem. Za półtora miesiąca znów będziemy wysyłać towary do naszych klientów. Pomimo tej interwencji "siły wyższej", wygrywamy prestiżową nagrodę Sklep Roku 2013, a Kytary.cz staje się szanowaną firmą dzięki wysokiej jakości usług. Po raz pierwszy wdrażamy w naszych sklepach automaty płatnicze.
W tym roku obroty firmy przekroczyły 220 milionów koron, a zespół powiększył się do 63 pracowników. W 2012 roku kupujemy firmę dystrybucyjną K-AUDIO, która reprezentowała główne marki na rynku czeskim. To posunięcie staje się krokiem w kierunku uzyskania wyłącznej reprezentacji innych marek, takich jak Zildjian, Vic Firth, Ortega, Hohner i Reloop. W tym roku rozszerzamy również nasze studio fotograficzne o sekcję wideo i zaczynamy kręcić filmy na nasz nowy kanał youtube.
Latem 2011 roku wynajęliśmy powierzchnię 800 m2 w Brnie. Trzy miesiące później otworzyliśmy nowy brneński sklep Kytary.cz. Przestronna sala wkrótce stanie się popularnym miejscem dla muzyków z okolicy. Serdeczny morawski charakter emanuje z całego zespołu sprzedaży i nadaje temu miejscu przyjemną atmosferę.
Tej jesieni rekrutujemy młodego absolwenta Uniwersytetu Ekonomicznego, Jiříego Würtherle, do pomocy w dziale sprzedaży. Nikt jeszcze nie wie, że jego umiejętności zarządzania i komunikacji doprowadzą go pewnego dnia do stanowiska dyrektora sprzedaży. W nadchodzących latach ten entuzjasta gitary i Formuły 1 będzie miał duży wkład nie tylko w doskonałe wyniki biznesowe, ale także w doskonałe relacje interpersonalne w zespole.
Firma stale się rozwija i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na zwiększoną przestrzeń magazynową. Stanęła przed decyzją, gdzie zbudować nowoczesne centrum logistyczne. Znaleźliśmy odpowiednią lokalizację z możliwością dalszej rozbudowy w Modřanach w Pradze. Miejsce to znajduje się w pobliżu Wełtawy, a suwnice bramowe w nowo wynajętych dużych halach zdradzają, że kiedyś budowano tu statki.
Technologia, na podstawie której nasz sklep internetowy był od początku zaprogramowany oraz system informacyjny, nie spełniają już dłużej naszych wymagań. Przyjmujemy kolejnych programistów i inicjujemy całkowite przepisanie kodu. Zaczynamy używać nowego logo, buźkę ze stojącą grzywką. Pozostaniemy z nią aż do dziś.
W 2007 roku zaczęliśmy używać nowego logo. Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest utalentowany kreatywny Filip Černý, który obecnie pełni funkcję dyrektora ds. marketingu. Jest on uznanym strategiem marketingowym w swojej dziedzinie.
W 2006 roku otwiera się salon sprzedaży Dekanka, oddalony o jedynie 200 metrów od pierwotnego sklepiku, który miał powierzchnię 85m2 i nie nadawał się już do poszerzenia. Z nowym salonem sprzedaży uzyskujemy przestrzeń o powierzchni 700 m2, która wystarcza nam na kolejne dwa lata.
Ten rok niesie z sobą znaczne poszerzenie teamu. Rzecz jasna, z corocznym wzrostem utargu liczonym w setkach procent, nie można sobie poradzić tylko w czwórkę. Jeżeli w styczniu 2005 bezproblemowym zarządzaniem firmą zajmowało się czworo ludzi, to w grudniu team liczy już czternaście osób. Interesujący jest także gwałtowny wzrost utargu.
Zwiększa się liczba klientów, którzy kupują przez Internet, a wyniki sprzedaży szybko się podnoszą. Janek i Vláďa doskonale wiedzą, że Kytary mają dobrą perspektywę rozkwoju i że jest to najlepsza chwila, aby założyć spółkę AUDIO PARTNER s. r. o., której podlegają wszystkie działania spółki.
Otwieramy nasz pierwszy sklep przy ulicy Dačického w Pradze. Znajduje się on na parterze budynku mieszkalnego, nie ma witryny i był wcześniej używany jako warsztat powozowy. Wszystko musiało zmieścić się na powierzchni zaledwie 16 m2. Wtedy też pojawia się pierwszy pracownik, który oprócz sprzedaży pomaga również w pakowaniu zamówień internetowych.
Na początku roku do projektu dołącza Vladimír Myslík. Wzbogaca go nowoczesnymi technologiami i bierze odpowiedzialność za stworzenie sklepu internetowego. W odróżnieniu od ówczesnych sprzedawców instrumentów muzycznych, obaj partnerzy widzą wielką szansę. Oprócz współpracy rodzi się również przyjaźń, która będzie zapowiedziąstworzenia bardzo zdolnego teamu. Samemu będąc aktywnymi muzykami, pragną przestrzennego oraz ponadczasowego salonu sprzedaży z instrumentami dla siebie oraz swoich klientów. Ta myśl będzie im towarzyszyć na drodze zawodowej oraz wpływać na ich kolejne decyzje.
Basista Jan Pils położył kamień węgielny pod założenie firmy. Zaprogramuje pierwszą wersję sklepu internetowego, po czym zaczynają się pojawiać pierwsze zamówienia. Na razie wysyła struny i tunery ze swojego mieszkania. Jednak później stworzy firmę, która nadaje kierunek całemu rynkowi instrumentów muzycznych.