Przyszłość już się zaczęła - synteza - kompozycja - produkcja - granie na żywo !
"Okręt flagowy", nad którym Spectrasonics pracuje od wielu lat. Ten imponujący instrument całkowicie wyznacza nowe możliwości i kierunki w świecie muzyki. Kombinacja i szeroka gama technik i algorytmów syntezatorowych może być wykorzystana do gry na żywo. Niezwykłe psychoakustyczne dźwięki i wiele innowacyjnych technologii wyniosły ten instrument ponad wszystkie dotychczasowe syntezatory programowe i sprzętowe oraz samplery.
"To był monstrualny projekt", mówi prezes i założyciel firmy Eric Persing. Wiele lat eksperymentów, rozwoju i poszukiwań nowych kierunków w inżynierii dźwięku doprowadziło do powstania rdzenia "STEAM Engine". Była to praca mistrzów dźwięku, inżynierów i grafików z całego świata - jednostronicowe, łatwe w użyciu, a jednocześnie niezwykle potężne narzędzie, które wyznaczyło kolejny kierunek rozwoju syntezatorów.
Przede wszystkim wydajność, bardzo łatwo jest od razu pracować z Omnisphere. Interfejs użytkownika pozwala na bardziej szczegółowy wgląd poprzez "zoom", w celu precyzyjnego dostosowania używanego dźwięku. Jest to funkcja dla ekspertów w dziedzinie edycji, która jest bardziej prawdopodobne, że będzie używana przez inżynierów muzycznych. Można wejść coraz głębiej w rdzeń i proces syntezy. Możesz skorzystać z lekcji wideo (tutorial) na stronie spectrasonics.net, aby się nauczyć.
Omnisphere to hybrydowy syntezator z technologiami takimi jak. Variable Waveshaping DSP synthesis, Granular Synthesis, Timbre Shifting, FM, polifoniczny modulator pierścieniowy, wysokiej rozdzielczości streaming Sample Playback, Harmonia™, struktura Dual Multimode Filter, Chaos Envelopes™, innowacyjny Unisono, system połączeń modulacyjnych Flex-Mod™.
Ogromna biblioteka brzmień była budowana przez wiele lat przy użyciu różnych technik. Spectrasonics eksploruje różne sposoby samplowania, a także wykorzystuje dźwięki psychoakustyczne w celu uzyskania maksymalnej różnorodności i zakresu tonalnego. Zastosowana metoda mieszania dźwięków, Composite Morphing Technique (CMT), przyniosła wiele niemal nieoczekiwanych rezultatów i możliwości. Połączenie różnych zaawansowanych syntezatorów z samplowanymi dźwiękami stworzyło wyjątkowo inspirujący instrument.
Inne unikalne cechy to arpeggiatory z synchronizacją (Groove Lock) oraz integracja z pętlami perkusyjnymi w Stylus RMX. Tryb "Live" pozwala na pracę i edycję w czasie rzeczywistym, tryb "Stack" umożliwia organizację i mapowanie, a modularny RACK efektów jest istotną częścią doświadczenia.
Omnisphere jest oparty na oryginalnym, popularnym oprogramowaniu Atmosphere i zawiera jego ulepszone brzmienia. Jest on jednak 10x bardziej rozbudowany i zawiera tysiące zupełnie nowych dźwięków. Aktualizacja do obecnej wersji jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników poprzedniej wersji Omnisphere.
Omnisphere jest oprogramowaniem wieloplatformowym dla Apple Macintosh i OS X 10.8 jako natywne Universal Binary oraz dla Windows Vista/7/8.
Najważniejsze cechy:
- dane dostarczane na pamięci flash USB (wersja pudełkowa) od 2016 roku
- łącznie 14000 brzmień
- prosty, ale rozbudowany interfejs użytkownika
- pełne wsparcie 64-bitowe dla Mac i Windows
- szybki dostęp do kluczowych elementów
- szczegółowa konfiguracja syntezy dla zaawansowanych użytkowników
- doskonałe wyszukiwanie po parametrach brzmień, opisach itp.
- 8 niezależnych arpeggiatorów
- jedyny na świecie arpeggiator z funkcją "Groove Lock" - łączność z Stylus RMX i plikami MIDI
- kontrola za pomocą kontrolerów sprzętowych dla produkcji "na żywo" - konfiguracja w czasie rzeczywistym
- końcowy layering, dynamika, rozmieszczanie, dzielenie i miksowanie - "interfejs Stack Mode"
- 8x multitimbral z miksowaniem, pomocnicze jednostki efektowe i masteringowe
- precyzyjne mapowanie MIDI i automatyzacja parametrów sterowania
- duża ilość tutoriali dla zarejestrowanych użytkowników - online
- "Orb" - prosta i intuicyjna manipulacja dźwiękiem za pomocą koncentrycznych okręgów
- rozbudowane opcje syntezy dźwięku
- import audio - wykorzystanie własnego brzmienia jako bazy dźwiękowej
- Harmonia - niezależna modulacja z precyzyjnym strojeniem do 20 oscylatorów
- Waveshaper ekstremalna edycja dźwięku
- 5 liniowa przeglądarka wielu dźwięków i stylów jednocześnie
- aplikacja na iPAD 'Omni TR'
- praca z kontrolerami Midi z polifonicznym 'aftertouch'
- 'Clone Part' łatwa edycja z wielokanałowymi kontrolerami Midi
- wpływanie na strojenie między półtonami za pomocą krzywej punktów modulacji
- regulowane legato między tonami
- synteza granularna i graficzna edycja parametrów 'Granular Visualizer'
Syntezator:
- oscylatory zapewniają wspólne przebiegi sygnałów, jak również wykorzystują samplowaną bazę
- do 10 oscylatorów dla pojedynczego skompilowanego brzmienia
- Flex-Mod - modulacja poprzez różne interkonekty
- możliwość nakładania tonów - Dual Layer
- silnik strumieniowy wysoka rozdzielczość i wydajność
- regulowany oscylator DSP
- wyrafinowane strojenie w unisonie
- regulowany analogowy feel
- modulowana stała synchronizacja
- synteza granularna (sekwencje dźwięków o długości od 1 do 50 ms na osi czasu)
- innowacyjne "chaotyczne" przebiegi tonów
- polifoniczna regulacja barwy tonu
- polifoniczne kształtowanie fali dźwiękowej
- polifoniczny modulator kołowy
- polifoniczne gięcie tonów
- oscylatory FM
- podwójne filtry na warstwę tonów
- równoległe lub szeregowe zamawianie filtrów
- ponad 34 algorytmy filtrów
- w pełni modulowany efekt wirtualnej półki
- naprzemienne strojenie
- 6x w pełni regulowany oscylator LFO na dźwięk
- 8x wielopunktowe pętle obwiedni
- unikalne podwójne przebiegi klasyczny ADSR lub w pełni graficzny
- samplowane dźwięki mogą być przetwarzane za pomocą algorytmów syntezatora
Sound Library:
- Ogromna biblioteka główna - ponad 40GB - tysiące brzmień
- wnikliwe brzmienia przygotowane przez zespół Spectrasonics
- nowatorskie źródła brzmień "Psychoacoustic" do syntezy organicznej
- unikalne brzmienia stackowane i mieszane "Composite Morphing"
- dołączono dźwięki z Atmosphere (poprzednika)
- wykorzystano najlepsze dotychczasowe brzmienia Spectrasonic
- inspirująca ogromna baza dla wszystkich rodzajów muzyki
- wyszukiwanie po atrybutach: barwa, gatunek, nastrój, tonalność, źródło itp.
- rozszerzalna architektura
Efekty:
- w pełni funkcjonalny Virtual Effects Rack
- 57 efektów - pełne spektrum możliwości (do 12 efektów jednocześnie)
- modulacja efektów z dowolnego źródła
- setki presetów efektów
Wymagania systemowe:
- 8 GB RAM, procesor 2.4 GHz min, 50 GB miejsca na dysku
- MAC: OS X 10.11 lub nowszy, IntelMac
- host AAX, AudioUnit, VST 2.4
- PC: Windows 7/8/10
Parametry
- Typ oprogramowania: Biblioteka dźwięków
- Typ licencji: Wersja pełna
- Package: Box
- Kraj pochodzenia: Stany Zjednoczone