Jak wybrać perkusje i instrumenty perkusyjne

Korzenie instrumentow perkusyjnych sięgają początków gatunku ludzkiego. Nawet człowiek prehistoryczny odkrył magię rytmu i zaczął wyrabiać i używać prymitywnych bębny i grzechotek (w celu rytualnej komunikacji, ale także dla zwykłej przyjemności słuchania muzyki

Perkusyjne instrumenty muzyczne są absolutnie idealny dla dzieci. Rytm jest mianowicie tym pierwszym składnikiem muzyki,którego dziecko będzie się uczyć. Ponadto wszelkie bębenki i grzechotki są dzieciom bliski od dzieciństwa.


RADY DLA POCZATKUJACYCH

Dla początkujących polecamy bardzo popularny instrument perkusyjny Cajon (wymawiane "aka kachon"). Ta perkusyjna „skrzynia“ imituje dźwięk basowego bębna (przy uderzeniu na środek płyty uderzanej)i i małego bębna (przy uderzeniu na skraju płyty uderzanej). Ten instrument może być używane w większości stylów muzycznych, a nawet początkujący nauczyć się go używać stosunkowo szybko.

Jeśli jesteś zainteresowany pomocą konsultanta w wyborze bębnów elektronicznych, możesz skontaktować się z nami pod numerem telefonu 800 100 029 (pn-pt 9-20 godz., so 10-17godz.) lub za pomocą adresu e-mail .


Ulubione instrumenty perkusyjne:

Bęben djembe(klepsydrpowaty)

Djembe jest prawdopodobnie najbardziej znanym i najczęściej używanym typem bębna perkusyjnego. Oryginalnie pochodzi z środkowo-zachodniej Afryki.Ma kształt przypominający kielich i zwykle jest wydrążony z jednego kawałka drewna (na rynku, ale są także djembe z materiału kompozytowego)

Kongi

Kongi chociaż mają swoje korzenie w kulturze afrykańskiej, ale najważniejszą częścią ewolucji przeszedł w Ameryce Łacińskiej — pod wpływem syntezy kultur afrykańskich i hiszpańskich. Kongi zazwyczaj stosuje się w parach — gwintowany, tj. 2-związane bębny KONGI w jednym stojaku. Są to stosunkowo wysokie bębny — na dole jest najwęższy, rozpościerający się ku górze, a następnie ponownie lekko zwężony. Kongi kształtem przypominają „przycięte cygaro".

Cajon

Cajon jest instrumentem perkusyjny pochodzącym z Ameryki Łacińskiej, który od niedawno cieszy się dużą popularnością. Cajon w języku hiszpańskim oznacza pudełku lub trumnę. W rzeczywistości stanowi „skrzynię“ z otworem dźwiękowym, wewnątrz której są rozciągnięte przestrajane struny – na tej „skrzyni“ bębnuje się rękoma. Dźwięk cajonu jest uzależniony nie tylko od strojenia strun, zmienia się również w zależności od miejsca i siły uderzenia. Dlaczego właśnie można naśladować wiele różnych instrumentów perkusyjnych

Bongosy

Bębny typu bongosy pochodzą z Ameryki Łacińskiej (w szczególności z Kuby). Składają się one z pary połączonych bębnów o mniejszej wielkości. Na bongosach gra się tylko końcówkami palców , co sprawia,że to idealny instrument dla dzieci.

Bęben darbuka

Darbukajest popularnym bęben pochodzenia arabskiego. Bębny darbuka wykonane są z metalu z ostro brzmiącym " dzwoniącym" dźwiękiem. Membrana jest głównie syntetyczna, rzadko spotka sie darbuka, który posiada membranę wykonaną ze skór zwierzęcych.

Boomwhackers

Rurki Boomwhackers są instrumentem muzycznym idealny dla dzieci lub całej grupy dzieci. Uczy gracze postrzegać rytm i melodię jednocześnie. Wysokość tonu przedstawiają poszczególne kolory rurek, co bardzo ułatwia grę. Boomwhackers nauczy dostrzegać nie tylko muzykę, ale również rozwijać poczucie współpracy i współdziałania z innymi. I dlaczego to narzędzie powinno być częścią każdej klasy nauczania muzyki.

Grupa instrumentów perkusyjnych jest duża i zróżnicowana Perkusja składa się głównie z różnego rodzaju bębnów. Do instrumentów perkusyjnych jest klasyfikowanych i wiele rodzajów grzechotek, klawesy, dzwonów, dzwonków i terkotka np. tamburyny, clave, marakasy, kastaniety, trójkąty, krowie dzwonki. Równie istotne są melodyczne instrumenty perkusyjne - wibrafony, marimby, ksylofony, złoty deszcz lub chimes, kalimby lub bardzo popularne i atrakcyjne hang drums.

Do najpopularniejszychnależą bębny typu djembe, bongosy i kongi. Często można spotkać się arabskim bębnem darbuka, wielki postęp w popularności zdobywa ostatnio również instrument perkusyjny. cajon. Zdolny gracz na cajon może zastąpić klasyczny bęben.

Powyższe rodzaje bębnów są popularne ze względu na ich uniwersalność– znajdują zastosowanie w niemal każdym stylu muzycznym. Wszystkie powyzsze instrumenty nadaja się dla początkujących.

Dla początkujących perkusistów polecamy rowniez bębny afrykańskie djembe. Wiele nauczycieli poleca je jako pierwszy instrument dla dzieci.

Wspominając na tych najmniejszych perkusistów, możemy się skupić na specjalnej ofercie bębnów dla dzieci. Odkryjcie w nich male bębenki, brzmiące klawesy, grzechotki, tamburyny, boomwhackers i wiele innych rodzajów instrumentów perkusyjnych dla dzieci. Można również zakupić już przygotowane zestawy perkusyjne.

WYKORZYSTANE MATERIAŁY: Instrumenty perkusja wytwarzane są głównie z drewna i z użyciem metali, kompozytów i materiałów syntetycznych. Na błonie bębna są zwykle używane skory wołowe, cielęce i bawole, który dziś sa zastępowana przez tworzywa sztuczne. Membrany z bębnów djembe są wykonywane głównie z koziej skóry Strojenie perkusji odbywa się najczęściej za pomocą sznurka lub specjalnego metalowego układy mechanicznego, którymi membrana zostaje naciągnięte lub poluzowana.
Proszę czekać